|
A jakou mi dáte slevu na podlahy když toho mám 70m
Slovo sleva tu tak zdomácnělo, že pomalu začíná patřit k folklóru a scénáři, bez kterého si mnozí ani nedokážou nákup nové věci představit. Co to stojí je na druhém místě, ale sleva, ta je důležitá a čím větší, tím má člověk větší radost. Mám pocit, že to nikdy neskončí. Mnozí se potom ještě chlubí, jak „výhodně a levně „nakoupili a tím opět živí to podvědomí ostatních, že nakupovat ve slevě se vyplatí. A opravdu to tak je? Co si o tom myslíte? Představme si takový klasický případ prodej jednoho auta… máme tu nějaké vstupní investice do technologií, výrobní náklady, režie, zisk, atd.. a nakonec nám vypadne prodejní cena pod kterou prodejce nemůže jít, aby pokryl vše potřebné. Tu cenu nám zvýší třeba o dalších 30%, aby nám následně mohli dát slevu a my si to koupili za cenu kterou si stejně oni určili, že pod ní nepůjdou. A takhle to funguje napříč všemi slevy a výrobky. Tolik zbytečné práce a energie vynaložené k tomu, aby oblbli lidi, vytiskli cedulky se slevy, někdo je rozmístil, vytiskli letáky, udělali reklamu na slevu do rádia a televize. Proč? Vždyť právě tohle také ten produkt zdražuje. Všechno tohle se do ceny musí promítnout. Protože si všichni myslí, že kde není sleva, to se neprodá. Tak se jednoduše stane, že většina lidí se soustředí na cenu, a nikoliv na užitek, který jim to má přinést. A jak je to v podlahách? Je to naprosto stejné. Není zákazník, který by se nezeptal nebo dokonce mne nepřesvědčoval o tom, že chce slevu a že se to dá určitě udělat levněji. Někteří jdou tak daleko, že mi začnou vysvětlovat, že jiný to celé udělá levněji než já. Potom se tedy ptám, proč jste tady, když levného už máte? Mám pro váš informaci, cena je pevná, není uměle navýšená, a proto slevy na materiál a práci neposkytuji. Svou práci si cením přesně na tu cenu, kterou jsem dal do kompletního ceníku podlahářských prací a kterou najdete v rozpočtu. O slevě může být řeč v případě vady na materiálu, ale ten raději vyměním za nový než dát slevu a vy tam budete mít vadu. A slevu na práci? Tak o slevě na práci se můžeme bavit v případě, že bude špatně udělaná a najdete chybu o které já nevím. Protože když se něco nepovede a může se to stát, nejsme naprogramovaný stroje, lidi mohou a dělají chyby, je to přirozené a je to vývoj. Ovšem neměli by dělat chyby opakované a stále stejné, To už není chyba, ale neschopnost. Mnohdy naší chybu způsobí jiný vlivy jako počasí, vlhkosti vzduchu, znovuobjevené vlhkosti v podkladu, špatně udělané izolace, vada chemie materiálu, to všechno se může stát, ale řemeslník by to měl dát dohromady a najít řešení. Na základě zjištění příčiny opraví na své náklady a nebo ve spolupráci s investotem, nejedná-li se o přímou chybu řemeslníka. Ale vždy se dá najít řešení. Slovo sleva vážený zákazníci, byste měli poprvé použít v případě, najdete-li na podlaze nějakou chybu, vadu, která nejde odstranit, nebo nebyla-li odstraněna. V tomto případě je slovo sleva adekvátní a můžeme o ní vést přiměřenou debatu. Použít slovo sleva již před výběrem podlahy není chytré pouze vtipné. A jakou slevu bych měl dát? Podle čeho bych se měl řídit? To jako někomu slevu ano a někomu větší a někomu menší? Kde je to měřítko? Tohle neumím spravedlivě určit. Proto, aby to bylo spravedlivé, mám přehledný ceník prací, který je veřejný a přístupný všem na mém webu a všem měřím stejným metrem. A je na každém, mám na to si pozvat toho řemeslníka nebo nemám. Je to stejné jako u toho auta, mám na to abych si mohl dovolit lepší auto nebo se musím smířit horší výbavou a jinou značkou? Také u podlah to může být o tom, chci tu podlahu udělat z lepšího materiálu a kvalitně, aby se mi líbil každý detail, sloužila mi min 20 - 30 - 50let a více? Nebo mám to do pronájmu, stejně to za 3roky zničí, tak nejsem náročný a stačí mi to udělat od někoho jiného, jedno z čeho, hlavně aby to moc nestálo. Rozhodnutí je na vás, jak to chcete, aby to vypadalo, na jak dlouho to chcete udělat a z jakého materiálu a kdo vám to bude dělat. Ale slovo sleva je u mne zakázané slovo a podlahy na 3 roky nepokládám. Tím předesílám, pokud je někdo posedlí licitováním o slevách, ušetříme si vzájemně čas a nepotkáme se. Ale pozor mám pro vás slevový formulář na podlahy se slevou až 60%. Představte si v autosalonu máte auto, které se vám líbí. Ale ta cena… Tak začnete škrtat, škrtnete hliníkové kola, vyhřívání sedadel, klimatizaci, el.okýnka. Cena se vylepšila? ANO. To všechno asi jde a je to vaše volba, vy s tím budete jezdit. Ale už nemáte přesně to, co jste chtěli, nemáte tam ty hliníkové kola, el.okýnka, vyhřívání sedadel a klimatizaci, to znamená, že se z toho nebudete těšit a nebudete mít takový komfort. Přeci nemůžete to samé chtít po řemeslníkovi, aby udělal takovou selekci. Tak to nebudeme brousit, nebudeme to nivelovat, dáme menší tloušťku a nižší nášlap, nebudeme to ani ošetřovat a servis žádný. Cena se vylepšila? ANO. Ale jak se po tom bude dát dlouho chodit a jak to bude vypadat? A vy to nebudete stejně chtít zaplatit, byť jste si to naporoučeli. Tudy cesta pro mne nevede. A postavíme-li vedle sebe dvě opticky totožná auta, sami víte, že když do nich sednete a začnete je používat, mohou být zcela odlišné. Jednomu bude dělat radost, bude se v autě cítit příjemně a komfortně a má 100% servis. Druhý bude nešťastný a bude si říkat, že si nepřiplatil za lepší výbavu a servis. A stejné to je u podlahy, nechci dělat lidi nešťastný, chci, aby se na podlahách, které položím cítily příjemně a komfortně. Nedělám kompromisy, dělám podlahy se zárukou a servisem. Jsem rád, že mám ve svém okruhu pár kolegů podlahářů, kteří se rozhodli jít cestou té lepší odvedené práce než cestou slev. Slevy se v tomto případě určitě nevyplatí. A také děkuji vám zákazníci, kteří jste investovali do podlahy, práce a dostali jsme vaši důvěru položit takové podlahy, které vám dělají jenom radost, ale jsou funkční a máte k nim dostupný servis. Podlahový den Pepa Voborník Zdroj: http://www.videopodlahy.cz/a-jakou-mi-date-slevu-na-podlahy-kdyz-toho-mam-70m/ Vytvořeno: 3.1.2019 - 8654 zobrazení |
|
|